EN|FR
    • Home
    •  
    • Catalogus opmaak

Catalogus opmaak

Hoe consequent multichannel aanpakken in overeenstemming met budgetten?

Een oplossing ligt zeker in een aanpak van « single source » publicaties, dit wil zeggen dat de gepubliceerde gegevens allemaal vanuit eenzelfde centrale bron komen. Zodus zal de communicatie van het productaanbod via web, papier of elektronische bestanden gecoördineerd worden en minder middelen vereisen.

Publiceren op het net impliceert het gebruik van een database . Niemand betwist het. Diezelfde database kan worden gebruikt voor de opmaak van catalogi, prijslijsten, folders, aanbiedingen, product fiches enz. Met « database publishing » software, wordt de link gelegd tussen de database en desktop publishing.

Een bijkomend voordeel van database publishing is het gebruik van sjablonen (ook « template » genoemd).
Niet alleen moeten gegevens niet meer ingebracht worden, maar de opmaak kan ook geautomatiseerd worden. Afhankelijk van de doelgroep, kunnen documenten ofwel automatisch worden geformatteerd ( zoals veel professionele catalogi of B2B ) of semi-automatische (zoals catalogi voor het groot publiek B2C ).

Met automatische opmaak kan on-demand publishing aangewend worden om meer gerichte communicatie naar elk verzoek te richten.

Dit zijn de belangrijkste voordelen van database publishing:

  • Kostenreductie: Regelmatig publiceren van een catalogus kan in een paar uur worden verkregen, zelfs als het assortiment volledig herzien is.
  • Time to Market : Het is mogelijk om de data (producten, beschrijvingen, prijzen, foto’s enz.) te wijzigen tot op het laatste ogenblik. Het resulterende document zal echt « up to date » zijn.
  • Gegevens consistentie: document gegevens kloppen 100 % met de inhoud van de database. Dit heeft tot gevolg dat men veel minder energie moet besteden aan de lange en saaie taken zoals het vergelijken van gegevens tussen de catalogus en het ERP-systeem. Dit geeft ook een kwaliteitsgevoel aan de lezer die niet begrijpt dat vandaag een prijslijst nog steeds handmatig wordt opgesteld.
  • Consistentie van de opmaak: Het is eenvoudig om een duidelijke leessleutel voor te stellen met behulp van de dynamische templates.
    Lezers zullen uw document verkiezen, want zij zullen sneller de informatie die hen interesseert vinden.
  • Personalisatie: Naast de catalogus of de prijslijst, is het mogelijk om in een paar minuten een deel- of thematische catalogus te genereren om deze bijvoorbeeld toe te voegen aan een offerte of tussen 2 volledige catalogi uit te geven.
    Op die manier bent u altijd klaar om te reageren en uw assortimenten kunnen snel evolueren, terwijl uw klanten volledig op de hoogte blijven.
  • Efficiënte productie van meertalige catalogi: Het volstaat vertalingen, lokale prijzen en specifieke assortimenten in de database in te brengen om in enkele ogenblikken de verschillende taalversies van hetzelfde document te kunnen genereren.